فیلم ترکی

توضیحات فیلم های ترکی

فیلم ترکی

توضیحات فیلم های ترکی

بهترین راه برای خرید و فروش پراید و تیبا

تیبا یک خودروی جمع‌وجور شهری است که به راحتی می‌توانید در فضاهای شلوغ شهری با آن تردد کنید و از بابت جای پارک نیز نگرانی نداشته باشید. تیبا و تیبا 2 (تیبا هاچ‌بک) از جمله خودروهای مورد علاقه‌ی خانواده‌ها، جوانان و به‌ویژه خانم‌ها است که برخلاف ظاهر خود، کابین جاداری دارد و سرنشینان در آن احساس راحتی می‌کنند. در ادامه در وبلاگ ماشین و خودرو با ما همراه باشید.

Image result for tiba car

تیبا را می‌توان یک خودروی خانوادگی دانست که شاید قیمت آن از پراید بالاتر باشد، ولی ابعاد و فضای کابین آن در کنار ویژگی‌های مثبت دیگری که دارد باعث می‌شود تا به یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازه‌ی قیمتی خود تبدیل شود.

 اگر دوست دارید در مورد خرید این اتومبیل بیشتر بدانید می توانید به مقاله چرا هنوز می‌توان به خرید تیبا یا دنا فکر کرد؟ مراجعه کنید.

پیکان از کجا آمد و چه شد؟

پیکان حاصل همکاری ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) و گروه صنعتی روتس بود  که سال 1346 شمسی و بعد از چندین بار تلاش برای تولید مدل‌های مختلف فیات در ایران شکل گرفت. در واقع برای تولید پیکان از هیلمن هانتر 1966 الگوبرداری شده بود و بعدها دستخوش تغییراتی شد.

 

طراحی ظاهری دنا

شاید طراحی ظاهری اولین عامل ترغیب خریداران به خرید دنا باشد. طراحی تکراری و خشک سمند در این خودرو دستخوش تغییرات جدی شده است و جلوپنچره جذاب، کاپوت عضلانی، انحنای خطوط بدنه، زیبایی طراحی ظاهری، چراغ‌های جلوی بزرگ و هماهنگی بدنه از جمله موارد مهمی است که در طراحی این خودرو به چشم می‌خورد. البته طراحی عقب این خودرو چنگی به دل نمی‌زند.

Image result for dena car

پراید

خیلی‌ها فکر می‌کنند پراید در واقع خودروی کیا یا عقب‌تر از آن همان فورد فستیوا است. اما در واقع پراید همان مزدا 121 ژاپنی‌ها است که بعدها با نام فورد فستیوا نیز در آمریکا به فروش رسید.

 مدل‌های به اصطلاح کره‌ای پراید دوست‌داشتنی سابق و شاید منفور امروز که اوایل دهه‌ی 70 شمسی وارد ایران شد از موتور مزدا استفاده می‌کرد. می توانید به مقاله ی پیکان و پراید؛ همراهان تاریخی جاده های ایران  مراجعه نمایید

با اینکه هنوز هم خیلی‌ها به دلایل مختلفی چون کیفیت بهتر، سیستم تعلیق مناسب، ایمنی بیشتر و اصالت، پیکان را نسبت به پراید برتر می‌دانند، اما جای هیچ تردیدی وجود ندارد که پراید توانست خیلی زود به پرتیراژترین خودروهای ایران تبدیل شود و فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

 فروشی که همچنان ادامه دارد و حتی با وجود قیمت 46 میلیون تومانی در بازار آزاد، این خودروی ناایمن، همچنان فروش بالایی دارد.

چه نوع روکشی را برای درب ضد سرقت می پسندید؟

یکی از مهمترین نکاتی که همیشه در زمان خرید درب های ضد سرقت مورد توجه مشتریان قرار داشته است، ظاهر و نوع طراحی آن درب بوده که در موارد جزئی تر حتی جنس رویه و روکش درب نیز مورد توجه واع می شده است.

همانطور که در مقالات پیشین وبلاگ اکباتان درب نیز خدمت شما عرض کردیم، یکی از ویژگی های منحصر به فرد درب های ضد سرقت سفارشی همانطور که از نام آن پیداست، امکان سفارش درب بر اساس خواسته ها و سلیقه های شماست. تنوع بسیار زیاد درب های ضد سرقت باعث شده تا دست مشتریان برای انتخاب دربی مناسب با طراحی دکوراسیون منزل‌شان باز باشد. در مقاله امروز می توانید با تفاوت رویه و روکش های متنوع درب های ضد سرقت آشنا شوید:

تفاوت رویه و روکش های متنوع درب های ضد سرقت

طبیعتا بیشترین میزان تفاوت در طراحی این درب ها را می توان به رنگ و روکش آنها نسبت داد که سبب بوجود آمدن طرح های متنوعی از این درب های امنیتی شده است. بطور کلی انواع رویه های درب ضد سرقت را می توان به دسته بندی های زیر تقسیم بندی نمود:

  • برجسته اکونومی
  • برجسته لوکس: این نوع از رویه های درب ضد سرقت بدلیل شباهت بسیار زیاد با طرح های کلاسیک و برخورداری از برجستگی های زیاد، برای استفاده در ساختمان هایی با طرح های کلاسیک پیشنهاد می شوند و بالطبع قیمت بیشتری نیز در قیاس با سایر درب های ضد سرقت دارند.
  • پی وی سی (PVC)
  • سی ان سی (CNC) : معمولا درب های ضد سرقت با رویه های CNC برای طرح های مدرن معماری و یا پروژه های متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ملامین

حال شما چه نوع روکشی را برای درب ضد سرقت می پسندید؟

همه رویه های درب های ضد سرقت ذکر شده از زیبایی های خاص خود برخوردار هستند که البته هر یک از آنها ممکن است بلحاظ سلیقه‌ای از نظر شما تفاوت های فاحشی داشته باشند؛ اما بد نیست نگاهی هم به مزایا و معایب فنی این رویه ها داشته باشیم:

  1. همواره برای انتخاب برتر نوع رویه، مدل برجسته لوکس را به شما پیشنهاد می دهیم و بعد از آن مدل برجسته اکونومی می تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. یکی از ویژگی های بسیار مهم رویه های برجسته اکونومی، لوکس و CNC امکان رنگ آمیزی مجددشان در اثر رسیدن هرگونه آسیب به آنهاست، چراکه این رویه های از جنس روکش چوبی می باشند.
  3. اما می رسیم یه رویه PVC که استفاده از آنها در مناطق گرمسیر و با دمای بالا بدلیل احتمال جدا شدن MDF از PVC توصیه نمی شود؛ بعلاوه لازم بذکر است که رویه های این نوع درب ها صنعتی هستند لذا در صورت وارد شدن هر نوع آسیبی به آنها امکان رنگ آمیزی مجدد رویه وجود ندارد! اما با توجه به صنعتی بودن این نوع رویه، شاید بهترین انتخاب درب برای خانه هایی که در شهرهای با رطوبت بالا قرار دارند، همین نوع PVC باشد.

تفاوت رویه و روکش های متنوع درب های ضد سرقت

امروز افزایش بسیار محسوس روکش و رویه درب های ضد سرقت به حدی است که حتی گاهی سازندگان این درب ها نیز قابلیت تشخیص روکش و رویه های طرح جدید را از مدل های قدیمی آنها ندارند! بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که شمار زیادی از روکش های درب ضد سرقتی که در بازار کشور ما وجود دارد از کشورهای اروپایی که در راس آنها باید به ترکیه اشاره کنیم، وارد می شوند.

این روزها بیش از همه روکش های طرح چوب گردو و بلوط آمریکایی بیش از سایر انواع روکش ها مورد توجه هستند چراکه زیبایی این نوع طرح چوب به اندازه ای است که حتی تنها با یک رنگ سبک و ساده می توانید شاهد دربی بسیار زیبا با نمایی خارق العاده باشید.

تفاوت رویه و روکش های متنوع درب های ضد سرقت

روکش های درب های ضد سرقت موجود در بازار را نیز می توان به دسته بندی های زیر تقسیم کرد:

  • لمینت: شباهت چشمگیر آن به روکش های چوبی و مقاوت بسیار زیادش در برابر اشعه های مضر خورشید را می توان بزرگترین مزیت های آن دانست.
  • پرینت: به صورت چاپ شده بر روی روکش های MDF ساخته می شود.
  • گردوی طبیعی: کیفیت بسیار بالایی دارد که با توجه به وجود رگه های زیاد چوب در آن، گاها از محبوبیت بیشتری نسبت به راش طبیعی نیز برخوردار است.
  • هایگلاس: یکی از انواع روکش های MDF است که در عین مقاوم بودن، بسیار سبک نیز هست.
  • راش طبیعی: معروف ترین روکش موجود در بازار ایران است که از چوب مرغوب راش طبیعی تهیه می شود.
  • هات پرس: ارزان قیمت ترین نوع رنگ و روکش درب ها است که محبوبیت چندانی در میان مشتریان ندارد!

کیف دلسی

 

خرید چمدان به عنوان یکی از ملزومات مسافرت، امری است که نیاز به داشتن اندکی دانش در این زمینه و صرف زمان برای بررسی ویژگی‌های چمدان مدنظر، دارد. ایران دلسی اولین نماینده‌ی رسمی برند دلسی در ایران است که اقدام به فروش آنلاین چمدان‌های  دلسی کرده است. شما می‌توانید اطلاعات هر چمدان را مطالعه کرده و چمدان مورد نیاز خود را خیلی راحت پیدا کنید. برای خریدی مطمئن ایران دلسی امکاناتی مانند ارسال رایگان به سراسر ایران و امکان عودت کالا توسط خریدار، آن هم بدون هیچ شرطی و تا 7 روز بعد از خرید را برای خریداران درنظر گرفته است. در ادامه به معرفی ویژگی‌ها و مشخصات چمدان دلسی مدل Caumartin Plus می‌پردازیم.

چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی

مشخصات سایز و مشخصات فنی چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی

برای کسانی که دوست دارند چمدان خود را به داخل کابین هواپیما ببرند، این چمدان در سایز استاندارد کابین طراحی شده است. اندازه‌ی ابعاد بیرونی آن 25×35×55 سانتی‌متر است و فضایی معادل با 48 لیتر را اشغال می‌کند. رنگ آبی این چمدان رنگی آرامش‌بخش است که باعث رفع خستگی و تنش می‌شود.

چرخ‌های چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی از نوع چهارچرخ دوبل و با گردش 360 درجه هستند تا چمدان حرکتی راحت داشته باشد. این چمدان وزن بسیار پایینی دارد که از مزایای آن محسوب می‌شود. وزن چمدان 2.5 کیلوگرم است. با این چمدان می‌توانید بین 7 تا 10 کیلوگرم وسیله حمل کنید.

بدنه‌ی چمدان از نوع هارد کیس و از جنس پلی‌کربنات انتخاب شده تا دربرابر هرگونه ضربه و آسیبی مقاوم باشد. گارانتی بین‌المللی به مدت 5 سال، تضمین کننده‌ی کیفیت چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی است.

امکانات و ویژگی‌های چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی

این چمدان دارای امنیتی بی‌نظیر است. قفل آن از نوع  TSAاست که جدیدترین نوع قفل امنیتی است. با دادن عددی 3 رقمی چمدان را قفل و باز می‌کنید. این قفل دارای یک کلید مشترک است که هنگام خرید چمدان ارائه نمی‌شود و کاربرد آن برای مامور امنیت فرودگاه است. اگر بعد از عبور از گیت بازرسی فرودگاه نیاز به بازرسی بیشتر و دقیق‌تر محتویات چمدان باشد، مامور امنیت با این کلید اقدام به بازکردن چمدان می‌کند و چمدان کوچک‌ترین آسیبی نخواهد دید.

تکنولوژی زیپ سکیورتک روی چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی اعمال شده و زیپ آن از زیپ‌های معمولی حداقل 40 برابر قوی‌تر و امن‌تر است. در این چمدان استاندارد 115 سانتی‌متر مجموع طول و عرض و ارتفاع رعایت شده تا بتوانید آن را به داخل کابین هواپیما ببرید.

این چمدان بصورت مرکزی باز می‌شود. شما می‌توانید با این امکان وسایل خود را در دو طرف چمدان تفکیک کرده و در موقع نیاز دسترسی راحت‌تری هم داشته باشید. به عزیزانی که دنبال یافتن یک چمدان امن، کاربردی، سبک، زیبا، با عمر و کیفیت بالا هستند، خرید چمدان دلسی مدل Caumartin Plus سایز کابین رنگ آبی توصیه می‌شود.

چمدان‌های دلسی Delsey

دلسی را با انواع چمدان، ساک دستی، کوله ‌پشتی، اکسسوری، ساک مسافرتی و محصولات این قبیل در دنیا می‌شناسند. چمدان‌های دلسی با سابقه‌ای 70 ساله از سراسر دنیا مشتریان ثابت دارند. دلسی برترین برند کیف و چمدان در دنیا است که این لقب به سبب کیفیت بالا، خلاقیت در ساخت و طراحی، دارا بودن تکنولوژی روز و ظرافت ظاهر، به چمدان‌های دلسی داده شده است.

این روزها کوله پشتی‌ ها بسیار محبوب شده‌ اند چراکه استفاده از آن‌ ها راحت است و فشار زیادی به دست‌ ها وارد نکرده و می‌ توانید به راحتی از پس امور روزمره‌ی خود برآیید. کوله پشتی‌ های زیادی برای سلیقه‌ ها و کاربری‌ های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. اگر شما هم به دنبال تهیه‌ی یک کوله پشتی مناسب هستید، لازم است به نیاز خود و امکانات جانبی کوله پشتی‌ ها توجه کنید. برای انجام راهنمایی به جهت خرید یک کوله پشتی مناسب و پر کاربرد، اطلاعات و امکانات کوله پشتی دلسی مدل legere را برای شما بررسی می‌ کنیم.

کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی

مشخصات سایز و مشخصات فنی کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی

این کوله پشتی در اندازه‌ی متوسط و در ابعاد خارجی 19×36×42 سانتی‌متر ساخته شده و حجمی معادل با 29 لیتر را اشغال می‌کند. رنگ صورتی این کوله پشتی نشان دهنده‌ی بخشش، محبت، امید و عشق فرد انتخاب کننده‌اش است.

کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی، وزنی بسیار پایین دارد تا برای حمل طولانی مدت مناسب باشد. وزن این کوله پشتی 0.7 کیلوگرم است.

طراحی داخلی این کوله پشتی برای نگهداری از لپ تاپ هم مناسب است. در این کوله پشتی می‌ توانید لپ تاپی تا سایز 15.6 اینچ را قرار دهید. کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی دارای یک تبله است. این کوله پشتی 3 سال گارانتی بین‌ المللی دارد. می توان از این کوله پشتی به عنوان کیف لپ تاب استفاده نمود.

اگر تمایل به خرید کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی دارید، می‌ توانید بدون خارج شدن از منزل آن را از ایران دلسی به عنوان نماینده‌ی دلسی خریداری کنید تا بدون پرداخت هزینه‌ی ارسال، محصول را درب منزل دریافت کنید.

ویژگی‌ها و امکانات کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی

این کوله پشتی را می‌ توان روی دسته‌ی چمدان‌های چرخ‌دار، نصب و با چمدان به‌ راحتی حمل کرد. با این ویژگی هنگام مسافرت، راحت خواهید بود.

داخل کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی، یک قسمت برای کلید وجود دارد تا مانع از اتلاف وقت برای یافتن کلید در میان وسایل شود. بدنه‌ی این کوله پشتی ضدآب، مقاوم در برابر نفوذ مایعات به داخل کوله پشتی است.

برای حمل لپ تاپ و تبلت توسط کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی و محافظت از آن‌ها، دو کاور نگهدارنده مجزا درون این کوله پشتی وجود دارند. قسمتی برای قرار دادن بطری نوشیدنی در کنار کوله پشتی در نظر گرفته شده است و برای افراد علاقه‌مند به شنیدن موسیقی، قسمتی هم برای قرار دادن هندزفری طراحی شده است.

سیستم محافظت از اطلاعات کوله پشتی دلسی مدل legere سایز متوسط رنگ صورتی، تلفن همراه و کارت‌ های شخصی شما را از خطر هک شدن در امان نگه می‌ دارد.

اگر در طی یک روز زمان زیادی را بیرون از منزل سپری می‌کنید و نیاز دارید وسایل زیادی  در کنار لپ تاپ و تبلت خود حمل کرده و داشته باشید، خرید این کوله پشتی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

کوله پشتی دلسی Delsey

محصولات مختلف دلسی از جمله انواع  چمدان، کیف دستی، کوله پشتی، کیف بیزینسی، چمدان خلبانی، کیف لپ تاپ، اکسسوری و کیف دوشی همگی دارای کیفیت بالا و طراحی خلاقانه هستند. کوله پشتی‌های طبی و استاندارد دلسی هم از این قاعده مستثنی نبوده و کیفیت بسیار بالایی دارند.

از کوله پشتی‌های دلسی در موقعیت‌های مختلفی مانند مسافرت، حمل وسایل، حمل لپ تاپ و... استفاده می‌شود.

پاور بانک

اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌های هوشمند استفاده می‌کنید، ولی با مشکل اتمام شارژ باتری دستگاه خود در طول روز مواجه هستید و خرید پاوربانک را در نظر دارید، مطالعه‌ی این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک خوب می‌توند مشکل موجود را به‌خوبی حل کند. اما پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌ای از انواع پاوربانک‌ با مشخصات فنی و قیمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ی ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود. در ادامه به تشریح موارد لازم برای خرید پاوربانکی ایده‌آل با توجه به نیاز هر یک از کاربران، پرداخته شده است.

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ 

پاور بانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ ولی عموما این ابزار جانبی، همان پاوربانک یا بانک شارژ نامیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است.

پاوربانک

مقاله‌های مرتبط:

  • پاور بانک چیست وچرا نیاز به پاور بانک داریم؟

با اینکه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا فناوری شارژ سریع، مدت زمان شارژدهی محصولات خود را افزایش دهند، ولی با توجه به کاربری‌های مختلف و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل اتمام شارژ باتری، معمولا زیاد دیده می‌شود. نیاز به خرید پاوربانک نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد. 

انواع پاوربانک 

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند، ولی عملکرد تمامی آن‌ها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، با توجه به نیاز خود، پاوربانک مورد نظر خود را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر کاربرد و فناوری به‌کار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند: 

۱- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در نظر داشته باشید با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید. 

۲- پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.

۳- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی خورشیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این نوع پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار محیط زیست محسوب می‌شوند.

۴- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه به نوع دستگاه، قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

ظرفیت پاوربانک 

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک بدان توجه کنید، ظرفیت آن است. اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ی پاوربانک‌های طرفیت آن‌ها است که با واحد میلی‌آمپرساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر نشان می‌دهد چند بار می‌توانید با پاوربانک باتری دستگاه خود را شارژ کنید. 

پاوربانک Powerbank

قبل از خرید پاوربانک این سوالات را پاسخ دهید: 

  • با پاوربانک قصد شارژ کردن چند دستگاه را به‌صورت همزمان دارید؟
  • باتری دستگاه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید به پاوربانک وصل کنید، چند میلی‌آمپرساعتی است؟ 
  • با پاوربانک می‌خواهید چند بار دستگاه‌ یا دستگاه‌های خود را شارژ کنید؟
ظرفیت واقعی پاوربانک‌ها کمتر از میزان رسمی آن‌ها است

این سه سوال، از مهم‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید پاوربانک از خود بپرسید. شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. نیاز هر کاربر ممکن است با کاربر دیگر متفاوت باشد. مثلا ممکن است شما با توجه به موقعیت کاری خود نیاز به پاوربانکی داشته باشید که طی روز حداقل دو بار بتواند گوشی هوشمند را شارژ کند؛ در حالی که فرد دیگری تنها نیاز به پاوربانکی داشته باشد که بتواند تا ۵۰ درصد باتری گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کند. 

محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز 

همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAH محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. در نتیجه ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را محاسبه کنید. اگر می‌خواهید فقط از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید، نیاز شما با فردی که تمایل دارد هم‌زمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند یا تبلت استفاده کند، متفاوت خواهد بود. 

پاوربانک

ابتدا دستگاه‌هایی که می‌خواهید باتری آن‌ها با پاوربانک شارژ شوند، مشخص کنید و ظرفیت باتری آن‌ها را با یکدیگر جمع کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ظرفیت اسمی پاوربانک‌ها با نمونه‌ی واقعی آن‌ها تفاوت دارد که در ادامه به تشریح این موضوع پرداخته شده است.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک

یکی از موضوعاتی که اغلب کاربران پاوربانک با آن مواجه می‌شوند این است که ظرفیت پاوربانک در عمل آن‌ چیزی نیست که در حین خرید یا در برگه مشخصات محصول درج شده است. پاوربانک دارای ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید ۵ بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط ۳ بار می‌توانید این کار را انجام دهید. 

مقاله‌های مرتبط:

    • چرا شارژدهی پاوربانک‌ ها کمتر از ظرفیت اسمی آن‌ها است؟

آنچه در برگه‌ی مشخصات پاوربانک به‌عنوان ظرفیت مطرح می‌شود، ظرفیت اسمی پاوربانک است. معمولا پاوربانک‌ها در عمل دو سوم ظرفیت اسمی خود می‌توانند شارژ کنند. دلیل عدم انطباق ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی این است که میلی‌آمپرساعت، واحد اندازه‌گیری ظرفیت باتری در ولتاژ ۳.۵ ولت است. در صورتی که گوشی‌های هوشمند در حالت عادی با ولتاژ ۵ ولت شارژ می‌شود. 

علاوه بر این، در طول فرآیند شارژ شدن باتری، به‌دلیل مقاومت کابل‌ها و اتصالات، هرز انرژی هم باید در نظر گرفته شود. اگر دقت کرده باشید، حین عملیات شارژ، اغلب گوشی‌های هوشمند کمی گرم می‌شوند؛ پس بخشی از انرژی به‌صورت گرما به‌هدر می‌رود. حداقل ۱۰ درصد انرژی حین شارژ هدر می‌رود و در بهترین حالت بهره‌وری ۹۰ درصدی را هنگام شارژ باتری در اختیار خواهیم داشت.

پاوربانک

در برخی از پاوربانک‌ها، راندمان نهایی به‌صورت درصد مشخص شده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از آن و ظرفیت اسمی، ظرفیت واقعی دستگاه را محاسبه کنند. بهره‌وری پاوربانک‌ها عموما بین ۶۰ تا ۹۰ درصد است.

محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک

برای محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک باید ظرفیت اسمی پاوربانک را در میزان راندمان یا بهره‌وری آن ضرب کنید. همان‌طور که گفته‌شد راندمان پاوربانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است با راندمان ۶۰ یا ۷۰ درصد یا حتی راندمان ۹۰ درصد مواجه باشید. معمولا ظرفیت اسمی و راندمان به‌صورت دو عدد در مشخصات پاوربانک درج می‌شود. اگر میزان بهره‌وری یا راندمان پاوربانک از سوی شرکت سازنده مشخص‌نشده بود، می‌توانید برای محاسبه‌ی ظرفیت واقعی، از درصد راندمان میانگین ۸۰ درصد استفاده کنید. بدین ترتیب اگر پاوربانکی با ظرفیت اسمی ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خریداری کنید، به صورت تقریبی ظرفیتی برابر با ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار خواهید داشت.

منبع : زومیت

کلینیک درمانی جنسی

ویزیت و مشاوره طب جنسی

مقدمه

یکی از مهمترین عوامل رضایت از زندگی زناشویی و سلامت عاطفی در زندگی مشترک را می توان وجود رابطه ی جنسی سالم و با کیفیت دانست. کلینیک سکس تراپی هیربد میتواند بصورت کامل به شما در این زمینه کمک کند ولی در بسیاری از موارد تا وقتی که رابطه ی جنسی کمرنگ نشود، اهمیت آن برای طرفین بارز نمی شود.

با وجود پیشرفت های جدی که در مطالعات و درمان مشکلات جنسی از اواخر قرن بیستم صورت گرفته است، مشکلات در این حوزه همچنان به میزان زیادی پنهان باقی مانده و طرفین درگیر به ندرت یا با تاخیر به متخصص مراجعه مینمایند. این در حالی است که اختلال در کارکرد جنسی مساله ای شایع بوده و ۴۳% زنان و ۳۹% مردان گزارش میدهند که برای برهه ای از زندگی حداقل یکی از انواع اختلالات جنسی را تجربه کرده اند و این آمار با بالا رفتن سن، افزایش می-یابد.

 اختلال جنسی به اختلال در توانایی پاسخ دهی جنسی یا اختلال در تجربه کردن لذت جنسی اطلاق میشود که ممکن است در هر مرحله از چرخه¬ی جنسی فرد ( تمایل جنسی، تهییج یا برانگیختگی جنسی و ارضای جنسی ) تجربه شود.

اختلالات جنسی ممکن است دائمی باشد، یعنی از اولین تجربیات جنسی فرد اتفاق افتاده باشد؛ و یا اینکه موقعیتی باشد، یعنی فقط در انواع خاصی از موقعیت ها و یا در شرایط بخصوصی روی دهد.

عوامل متعددی در شکل گیری یک اختلال جنسی میتواند موثر باشد، از جمله عوامل جسمانی، روان شناختی، ناآگاهی های جنسی، عوامل آسیب زای فردی، همزمانی با اختلالات روان پزشکی، عوامل استرس زا، مشکلات ارتباطی زوجین  و عوامل فرهنگی-مذهبی. ارزیابی اولیه توسط سکس تراپیست، عوامل دخیل در اختلال جنسی را مشخص می کند.

منبع